Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (258)

3921.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schweiger, M.-R.: The interaction between the papillomaviral protein E2 and the cellular bromodomain protein Brd4 is important for the viral life cycle and viral oncogenesis. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2008)
3922.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lee, H.-J.: Computational Genomic Analysis of Transcriptional Regulation. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2008)
3923.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zhang, H.: Investigating the molecular mechanisms underlying Geroderma Osteodysplastica (GO) Syndrome. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2008)
3924.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Messer, P. W.: Tandem Duplications in the Human Genome. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2008)
3925.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Dohm, J.: Physikalische Kartierung des Zuckerrübengenoms (Beta vulgaris) und Analyse genomischer Sequenzen aus Sanger- und Solexasequenzierung. Dissertation, Universität Potsdam, Potsdam (2008)
3926.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lange, M.: Studies on the role of transcription factor Dpf3 in epigenetic control of heart and skeletal muscle development. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2008)
3927.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Müller, H.: Proteomic and functional analysis of the Drosophila melanogaster centrosome identifies a novel role in cell cycle control. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2008)
3928.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Fischer, J. J.: Regulatory Networks of Gene Expression in Heart and Skeletal Muscle Cells on the Level of Histone Modifications and Transcription Factors. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3929.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vesper, O.: Analyse funktioneller Komplexe des Ribosoms in Regulations- und Teriminationsprozessen. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3930.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wasinee, R.: Algorithmus zur Identifikation von Protein-Komplexen in high-throughput Daten. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2007)
3931.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Jianping, L.: Towards rapid and cost-effective genome characterisation using LNA-modified oligonucleotide DNA hybridisation. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3932.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Nonhoff, U.: Untersuchungen zur Rolle von Ataxin-2 im zellulären mRNA-Metabolismus. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3933.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Szaflarski, W.: Antibiotics as translation inhibitors: new methods – new insights. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3934.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bais, A. S.: Annotated Alignments. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2007)
3935.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Dahl, A.: Development of a miniaturised platform for PCR based assays with application in gene expression analysis and SNP genotyping. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3936.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hecht, J.: Gene-Expression analysis in bone development and fracture healing Genexpressionsanalysen zum besseren Verständnis von Knochenheilung und -entwicklung. Dissertation, Freie Universität Berlin, Berlin (2007)
3937.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Sultan, M.: Taking a functional genomic approach to the study of down syndrome pathogenesos. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2007)
3938.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Fiebitz, A.: High-throughput screening of protein-protein interactions in mammalian cells using transfected cell arrays. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2006)
3939.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hagens, O.: Search for genes involved in human cognition: molecular characterisation of two novel genes, FBXO25 and KIAA1202, disrupted by a translocation in a mentally retarded patient. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2006)
3940.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Haesler, S.: Studies on the evolution and function of FoxP2, a gene implicated in human speech and language, using songbirds as a model. Dissertation, Freie Universität, Berlin (2006)